Tesla şirketi LFP (lityum demir fosfat) pilleri içeren elektrikli araçların şarjının güzelleştirilmesine yardımcı olan yeni bir teknolojiyi uygulamayı başardı. Bu gelişme tıpkı vakitte soğuk iklimlerdeki sıkıntıların da çözülmesine imkan sağlıyor. İşte detaylar…
Tesla şarj müddetlerini dört kata kadar hızlandırıyor
Elektrikli bir aracı şarj etmenin değerli bir kısmı, şarj sürecine başlamadan evvel hücreleri gerçek sıcaklığa ısıtması gereken pilin ön şartlandırılmasıdır. Soğuk iklimlerde bu bir sorun olabilir. Lakin Supercharger istasyonlarında uygulanan teknoloji sayesinde şarj mühletleri güzelleşiyor.
Supercharger V3 ve V4 istasyonlarında halihazırda kullanımda olan yenilik, direkt şarj aygıtından gelen değiştirilmiş akıma dayanıyor. Bu sayede içerideki pil hücrelerinin ısınmasına imkan tanıyor. Bu değişikliğin Tesla’nın Model 3 ve Model Y araçlarına büyük yararı olacağı vurgulanıyor.
Tesla Supercharger’ın şu anki yöneticisi Max de Zegher’e nazaran bu entegre teknoloji, şirketin çoklukla LFP pillerle donatılmış araçlarını şarj ederken daha fazla vakit tasarrufu sağlıyor. Zegher, şarj müddetlerinin olağandan dört kata kadar daha süratli olabileceğini açıklıyor.
Tesla Cybertruck görmesin: Volvo pickup gerçek mi?
Volvo pickup modeli gerçek olabilir mi? Konsept dizaynlar toplumsal medyada büyük ses getirdi.
Bununla birlikte bu tahlilin uzun müddettir kullanımda olan klasik ön şartlandırmanın yerini almak üzere geldiğini lakin yükleme müddetini en üst seviyeye çıkarmak için mevcut formatla sinerji içinde çalışmayı başardığını da vurguluyor.
Daha kısa seyahatlerde yahut daha soğuk iklimlerde, klâsik ön şartlandırma ekseriyetle şoför şarj istasyonuna ulaşmadan evvel hücreleri gereğince ısıtmıyor. Lakin bu durum mevcut tahlile nazaran değişiyor.