Apple, son günlerde gündeme gelen Siri üzerinden kullanıcıların gizlice dinlenip dinlenmediği argümanlarını net bir biçimde yalanladı. Şirket, yayınladığı açıklamada Siri bilgilerinin hiçbir vakit reklam profilleri oluşturmak için kullanılmadığını ve bu bilgilerin reklam hedefli olarak hiçbir kişi ya da kurumla paylaşılmadığını söz etti. İşte açıklamaya dair ayrıntılar ve Apple’a yönelik suçlamalar…
Siri kayıtlarına dair Apple’dan değişiklikler
Apple’ın açıklaması, geçen hafta sonuçlanan ve şirketin 95 milyon dolarlık bir tazminat ödemesiyle sonuçlanan bir dava sürecinin akabinde geldi. Bu dava, kullanıcıların Siri’nin tetikleyici sözleri yanlış algılayarak özel konuşmalarını kaydettiği ve bu kayıtların insan çalışanlar tarafından dinlenebildiği istikametindeki argümanlara dayanıyor. Lakin Apple, bu süreçte bile Siri datalarının reklam için kullanılmadığını bir sefer daha argüman etti.
2019 yılında yayımlanan bir raporun akabinde Apple, Siri’nin çalışma prensiplerinde değerli değişikliklere gitti. Bu değişiklikler ortasında Siri’nin ses kayıtlarını varsayılan olarak saklamama kararı da yer aldı. Kullanıcılar, Siri’yi geliştirmek için kayıt paylaşmayı seçse bile bu bilgilerin sırf tahlil maksadıyla kullanılacağı ve üçüncü taraflarla paylaşılmayacağı söz ediliyor. Ayrıca, bu seçimi yapan kullanıcılar, istedikleri vakit bu ayardan çıkabiliyor.
Apple, kullanıcı kapalılığını müdafaa taahhüdünü bir sefer daha gündeme getirdi ve Siri’nin sırf kullanıcı tecrübesini geliştirme maksadıyla tasarlandığını ve bu istikamette çalışmaya devam edeceğini açıkladı. Fakat, kullanıcıların dijital kapalılık konusundaki telaşları hala gündemde…
Siz bu hususta ne düşünüyorsunuz? Siri üzere dijital asistanların saklılık siyasetleri sizi endişelendiriyor mu? Yorumlarda görüşlerinizi paylaşmayı unutmayın!