USD35,84
EURO37,22
GBP44,53
BIST10.004,38
GR. ALTIN3.228,84
İstanbul
Ankara
İzmir
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Aksaray
Amasya
Antalya
Ardahan
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bartın
Batman
Bayburt
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Düzce
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkâri
Hatay
Iğdır
Isparta
Kahramanmaraş
Karabük
Karaman
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırıkkale
Kırklareli
Kırşehir
Kilis
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Mardin
Mersin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Osmaniye
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Şırnak
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yalova
Yozgat
Zonguldak
featured

Microsoft DirectX için kıymetli güncme! Grafik sonlarını zorlayacak

Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Microsoft, DirectX için değerli bir güncme duyurdu. Şirket, gelecekte “collaborative vectors” (işbirlikçi vektörler) teknolojisine takviye sunarak sinirsel sürece teknolojisinin grafik süreçlerine entegrasyonunu kolaylaştırmayı planlıyor. Bu yenilikle bir arada, gerçek vakitli grafik süreçlerinde performans bir epey artacak. Detaylar haberimizde…

Microsoft DirectX için gelen sinirsel sürece teknolojisi neler sunuyor?

Sinirsel işlemenin ne olduğunu bilmeyenlerimiz için, yapay zeka (AI) ve makine tahsili (ML) tekniklerini kullanarak klasik grafik süreç süreçlerini yine tanımlayan bir teknoloji diyebiliriz. Bu formül, oyunlarda ve görsştirme projelerinde daha yüksek doğruluk ve gerçekçilik sağlayarak grafiklerin dinamik ve etkileyici olmasını sağlıyor.

Yani, Microsoft’un yeni işbirlikçi vektörler takviyesi, yapay zeka iş yüklerini optimize ederek AI tabanlı grafik süreç performansını önemli halde artıracak. Yeni özellik, farklı boyutlardaki matris ve vektörlerin işlenmesini hızlandırırken, GPU üzerindeki yükü minimize ediyor. Münasebetiyle, küçük ölçekli hudut ağlarının GPU kaynaklarını büsbütün tüketmeden grafik süreçlerine katkı sağlamasına imkan tanıyacak.

Microsoft, üç dev oyunu Switch 2 ve PS5’e getiriyor!

Microsoft, Sony PlayStation 5 ve Nintendo Switch 2 için üç yeni oyunu hazırlamaya başladı. İşte ayrıntılar…

Microsoft, bu teknolojiyi geliştirmek için AMD, Intel, NVIDIA ve Qualcomm üzere sektör devleriyle iş birliği yapıyor. Ayrıyeten, High-Level Shader Language (HLSL) takımıyla yakın çalışmalar yürütülüyor. Microsoft, bu güncmeyle NVIDIA’nın yeni RTX 50 serisi Tensor Cores ve sinirsel gölgelendirme (neural shading) teknolojisinin tam potansiyelini ortaya çıkarmayı planlıyor.

Kısacası bu teknolojiler, oyun kaynaklarını optimize ederek geometrik hesaplamaların performansını artıracak ve gerçekçi oyun karakterlerinin oluşturulmasında değerli bir rol oynayacak diyebiliriz. Microsoft’un sonuncu amacı ise, oyun geliştiricilere daha ileri araçlar sunarak daha etkileyici ve sürükleyici oyun tecrübeleri yaratmalarını sağlamak. İşbirlikçi vektörlerin birinci önizlemesinin de kısa mühlet içinde yayınlanacağı açıklandı.

Sizce bu yenilikler oyun dalını rahatlatır mı? Görüşlerinizi aşağıdaki yorumlar kısmında paylaşabilirsiniz…


Microsoft DirectX için kıymetli güncme! Grafik sonlarını zorlayacak

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Popüler Kültürün Nabzını Tutan Magazin ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!