Apple, uzun yıllardır liderliğini koruduğu Çin akıllı telefon pazarındaki tepeyi kaybetti. Son datalara nazaran, Huawei ve Vivo üzere mahallî rakiplerin yükselişiyle birlikte Apple, ülkedeki en çok satan akıllı telefon markası unvanını yitirdi. Canalys tarafından paylaşılan datalara nazaran, Apple’ın Çin’deki pazar hissesi yüzde 15’e gerilerken, Huawei yüzde 16’ya, Vivo ise yüzde 17’ye yükseldi.
Apple iPhone satışları büyük düşüş yaşadı
Apple’ın Çin’deki iPhone satışları kıymetli bir düşüş yaşadı. 2023 yılında 51,8 milyon ünite satış gerçekleştiren şirket, 2024 yılında bu sayısı 42,9 milyona düşürdü. Canalys Araştırma Müdürü Amber Liu, Apple’ın Çin pazarındaki rekabetin giderek sertleşmesi nedeniyle lokal üreticilerin üst segment telefonlarına karşı zorlandığını belirtti.
Öte yandan, Vivo güçlü bir yükseliş trendi yakalarken, Huawei de ABD yaptırımlarına karşın pazar hissesini süratle artırmaya devam ediyor. Huawei, 2024 yılında akıllı telefon sevkiyatlarını yüzde 37 oranında artırarak büyük bir geri dönüş yaptı.
Çin’deki ağır rekabet nedeniyle Apple’ın dördüncü çeyrekteki akıllı telefon sevkiyatları yüzde 25 oranında düştü. Şirketin CEO’su Tim Cook, satışlardaki düşüşü önlemek hedefiyle geçtiğimiz yıl Çin’e birden fazla ziyaret gerçekleştirdi. Lakin, Çinli tüketicilerin yerli markalara yönelmesi, Apple’ın pazar hissesini müdafaasını zorlaştırıyor.
Samsung, üç modeli için beklenen güncmeyi yayınladı!
Samsung’un Aralık 2024 güncmesini alan son modr Galaxy A53 5G, Galaxy A23 5G ve Galaxy A15 5G oldu.
Çin hükümeti ise iç pazarı canlandırmak için geçtiğimiz hafta kişisel akıllı telefon alımlarına yönelik teşvik programları başlatacağını duyurdu. Bu teşviklerin Huawei ve Vivo üzere mahallî markalara daha fazla avantaj sağlayabileceği belirtiliyor.
Sizce Apple, Çin’deki liderliğini geri kazanabilir mi? Yoksa Huawei ve Vivo yeni periyodun hakim markaları mı olacak? Görüşlerinizi yorumlarda paylaşın!