Pandemi periyodunun tanınan akımlarından biri olan canlı sesli yayınlar, artık LinkedIn de dahil olmak üzere birçok platform tarafından bir bir terk ediliyor. Clubhouse ile başlayan bu trend, Facebook, Reddit ve Spotify üzere devlerin de kısa müddette dahil olmasıyla doruğa ulaşmıştı. Fakat günümüzde bu popülerlik kaybolmuş üzere görünüyor. Bu değişimin son halkası ise LinkedIn oldu.
LinkedIn için Audio Events özelliğine veda zamanı
LinkedIn, 2022 yılında duyurduğu ve kullanıcıların sesli etkinlikler düzenlemesine imkan tanıyan Audio Events özelliğini sona erdirme kararı aldı. Şirket, bu özelliği Live platformuyla birleştirerek, büsbütün manzaralı etkinliklere odaklanacağını açıkladı.
2 Aralık prestijiyle Audio Events direkt LinkedIn üzerinden düzenlenemeyecek. Bunun yerine üçüncü taraf yayın hizmetleri kullanılacak.
Planlanan aktifliklerin ise 31 Aralık’a kadar gerçekleştirilebileceği belirtildi. Fakat bu tarihten sonra aktiflik düzenlemek isteyen kullanıcıların, LinkedIn Live üzerinden yeni bir planlama yapması gerekecek. Değerli bir ayrıntı olarak, özgün aktifliklerin de 15 Aralık’ta büsbütün kaldırılacağı açıklandı.
LinkedIn’in Audio Events özelliğini kapatma kararı, öteki platformların misal adımlarını takip ediyor. Facebook, Live Audio Rooms özelliğini 2022’nin sonunda kapatırken, Reddit ve Spotify üzere platformlar da 2023’te bu alandaki hizmetlerine son vermişti. Görünüşe nazaran, sesli yayınların eski cazibesi kalmadı.
Buna ek olarak, ünlü platformun yakın vakitte Avrupa Birliği’nden 334 milyon dolarlık bir ceza alması da dikkat çekmişti. Kullanıcı bilgilerinin maksatlı reklamlar için müsaadesiz tahlil edilmesi nedeniyle gelen bu ceza, şirketin gelecekteki stratejilerini etkileyebilir.
Sesli yayınlar hakkında siz ne düşünüyorsunuz? Firmanın bu özelliği kapatma kararı sizce gerçek mu? Yorumlarınızı bizimle paylaşmayı unutmayın!