USD35,84
EURO37,22
GBP44,53
BIST10.004,38
GR. ALTIN3.228,84
İstanbul
Ankara
İzmir
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Aksaray
Amasya
Antalya
Ardahan
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bartın
Batman
Bayburt
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Düzce
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkâri
Hatay
Iğdır
Isparta
Kahramanmaraş
Karabük
Karaman
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırıkkale
Kırklareli
Kırşehir
Kilis
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Mardin
Mersin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Osmaniye
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Şırnak
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yalova
Yozgat
Zonguldak
featured

Elektrikli araç satışlarına yeni düzenleme mi geliyor?

Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Birleşik Krallık hükümeti, elektrikli araç (EV) satış kurallarıyla ilgili yeni bir ‘hızlandırılmış’ müracaat süreci başlatmayı planlıyor. Ülkedeki araba üreticileri, mevcut satış maksatlarının talep yetersizliği nedeniyle gerçekçi olmadığını belirterek kuralların değiştirilmesini talep ediyor. İşte ayrıntılar ve bilmeniz gerekenler…

Elektrikli araçlarda maksatlar yüksek, talep düşük

Mevcutta yürürlükte olan sıfır emisyonlu araç (ZEV) düzenlemesine nazaran, araba üreticilerinin satışlarının yüzde 22’si ve van satışlarının yüzde 10’u sıfır emisyonlu araçlardan oluşmak zorunda… Bu oranları karşılayamayan üreticiler, her bir araç için 15 bin sterlin (yaklaşık 650 bin lira) ceza ödüyor. Lakin sistemde birtakım esneklikler bulunuyor; örneğin, maksatlarını tutturamayan şirketler, Tesla üzere yalnızca elektrikli araç üreten firmalardan kredi satın alabiliyor.

Bu sistem, mahallî üreticiler için rekabeti zorlaştırıyor. Üreticiler, talebin beklenenden düşük olması nedeniyle yeni elektrikli araçları önemli indirimlerle satmak zorunda kaldıklarını belirtiyor. Ayrıyeten, Çin menşeli BYD üzere sadece KONUT üreten yabancı rakiplere dolaylı olarak dayanak vermek zorunda kaldıklarını savunuyorlar.

İngiltere’de fabrikası bulunan Nissan üzere üreticiler, mevcut kuralların İngiltere’de araba üretimini sürdürülemez hale getirdiğini ve binlerce işin risk altında olduğunu belirtiyor. Nissan, bu durumun ülke genelindeki yatırımları ve istihdamı da tehdit ettiğini vurguladı.

Öte yandan, Ford geçtiğimiz hafta zayıf KONUT talebi nedeniyle İngiltere’de önümüzdeki üç yıl içinde 800 kişiyi işten çıkaracağını duyurdu. Ayrıyeten Stellantis, smere Port fabrikasını kapatma kararı alarak yaklaşık 1000 kişilik bir iş gücünü tehlikeye attı.

Sizce bu değişiklikler kâfi olacak mı? Görüşlerinizi bizimle paylaşmayı unutmayın!

Elektrikli araç satışlarına yeni düzenleme mi geliyor?

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Popüler Kültürün Nabzını Tutan Magazin ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!