Otomobil piyasasındaki yeni trendler kullanıcıların da tercihlerini yönlendiriyor. Bu kapsamda geçtiğimiz periyotlarda başlayan elektrikli ve hibrit araba trendi bilhassa içten yanmalı motorlara tartı vermiş olan üreticileri korkutuyor. Pekala bu durum araba piyasasına nasıl yansıdı? Hibrit mi yoksa akaryakıtlı araba mi almak mantıklı? İşte tüketicilerin 2024 yılında yapmış oldukları tercihler…
Tüketicilerin tercihi ne oldu? Akaryakıtlı mi hibrit mi almak daha mantıklı?
Elektrikli araba trendi ile birlikte hibrit arabalarında süratli yükselişine şahit oluyoruz. Bu kapsamda tüketiciler “Benzinli mi hibrit mi yoksa elektrikli mi?” biçiminde araçları kıyaslamaya başladı. Otomotiv piyasasındaki yüksek fiyatlar ve kredi faizlerinin de yükselmesi kullanıcılarda “uzun yıllar kullanabileceğimiz bir teknolojiye sahip araba almalıyız” fikrini de oluşturdu.
Burada verilen en temel karar içten yanmalı motorlu araçların yani dizel ve akaryakıtlı arabaların geleceğinin karanlık olması. Tabi bu husus hala tartışmaya açık ve net bir karara varılamıyor lakin yeni trendlere bakıldığında içten yanmalı motorların bir mühlet sonra hayatımızdan çıkması muhtemel.
Tüketiciler ise hibrit arabalara yönelmiş durumda. Ocak-Kasım döneminde 2023 yılında toplamda 558 bin 974 adet akaryakıtlı araba satıldı. Bu yılın tıpkı döneminde ise 521 bin 845 adet akaryakıtlı araba satıldı. Yüzde 6,6 oranındaki düşüşün karşısında yüzde 63’lük artış işe hibrit arabalar yer aldı.
Volkswagen’de sular durulmuyor: Emekçiler ayaklandı!
Volkswagen için sular durulmuyor. Fabrika kapatma haberi ile personeller harekete geçti. İşte Volkswagen çalışanlarının grev daveti ve ayrıntılar…
2023 yılı Ocak-Kasım döneminde toplamda 91 bin 521 adet hibrit araba satıldı. 2024 yılının tıpkı devrinde ise yüzde 63’lük artış ile toplamda 149 bin 343 adet hibrit araba satıldı. Buradan kesin bir sonuç çıkarmak mümkün değil. Lakin tüketicilerin akaryakıtlı mi hibrit mi sorusuna hibrit karşılığını verdiğini görmek mümkün. ODMD tarafından yayınlanan bilgiler ise şöyle:
Motor Tipi | Ocak-Kasım 2023 Adet | Ocak-Kasım 2023 Hisse (%) | Ocak-Kasım 2024 Adet | Ocak-Kasım 2024 Hisse (%) | Değişim (%) |
---|---|---|---|---|---|
Benzin | 558.974 | 66,5% | 521.845 | 61,7% | -6,6% |
Dizel | 121.082 | 14,4% | 85.517 | 10,1% | -29,4% |
Otogaz | 9.247 | 1,1% | 5.527 | 0,7% | -40,2% |
Hibrit (Toplam) | 91.521 | 10,9% | 149.343 | 17,7% | 63,2% |
– Plug-In Hibrit | 2.209 | 0,3% | 5.647 | 0,7% | 155,6% |
– Mild Hibrit | 66.556 | 7,9% | 100.087 | 11,8% | 50,4% |
– Hibrit (Diğer) | 22.756 | 2,7% | 43.609 | 5,2% | 91,6% |
Elektrik (Toplam) | 60.101 | 7,1% | 83.298 | 9,9% | 38,6% |
– Saf Elektrik | 54.273 | 6,5% | 77.891 | 9,2% | 43,5% |
– Uzatılmış Menzil | 5.828 | 0,7% | 5.407 | 0,6% | -7,2% |
Toplam | 840.925 | 100% | 845.530 | 100% | 0,5% |
Peki siz akaryakıtlı mi hibrit mi sorusuna ne cevap verirsiniz? Görüşlerinizi bizimle yorumlar kısmında paylaşmayı unutmayın. Daha fazla içerik için ShiftDelete.Net YouTube kanalına abone olabilir ve toplumsal medya hesaplarını takip edebilirsiniz…