USD35,85
EURO37,23
GBP44,52
BIST10.004,38
GR. ALTIN3.223,80
İstanbul
Ankara
İzmir
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Aksaray
Amasya
Antalya
Ardahan
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bartın
Batman
Bayburt
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Düzce
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkâri
Hatay
Iğdır
Isparta
Kahramanmaraş
Karabük
Karaman
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırıkkale
Kırklareli
Kırşehir
Kilis
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Mardin
Mersin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Osmaniye
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Şırnak
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yalova
Yozgat
Zonguldak
featured

Mercedes, yalnızca ‘0’ araç satarak tarihe geçti!

Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Mercedes-Benz’in Çin’deki EQE model satışlarının neredeyse sıfıra inmesi, markanın elektrikli araç pazarında karşılaştığı zorlukları çarpıcı bir biçimde ortaya koyuyor. Ekim 2024’te, yüzde 50’ye varan indirimlere karşın Mercedes EQE’nin Çin’de hiç satılmamış olması, dünyanın en büyük araba pazarlarından birinde yaşanan tarihi bir başarısızlık olarak kayda geçti.

Mercedes, Çin’de adeta tabana vurdu!

Mercedes-Benz’in Ekim 2024’te Çin’de satışa sunduğu EQE elektrikli sedan modeli, neredeyse sıfır adetlik satış sayısıyla tüm dikkatleri üzerine çekti. Üstelik şirket, bu modeli cazip hale getirmek için fiyatında yüzde 50’ye varan indirimler sunmuştu. Fakat bu atılım, dünyanın en büyük otomotiv pazarlarından biri olan Çin’de beklenen karşılığı bulamadı. Pekala, Mercedes-Benz üzere esaslı bir marka neden bu duruma düştü?

Çin, elektrikli araçların (EV) süratle benimsenip yaygınlaştığı bir pazar olarak dikkat çekiyor. Ülkenin lokal markaları olan BYD ve Nio, sırf büyük bir pazar hissesine sahip olmakla kalmayıp, birebir vakitte teknoloji, tasarım ve maliyet aktifliği açısından da standartları belirliyor. Bu güçlü ortamda, Mercedes-Benz üzere yabancı lüks markalar, bilhassa premium elektrikli araç segmentinde rekabet etmekte zorlanıyor.

Mercedes EQE, Çin’de Tesla Model S üzere modrle direkt rekabet etmek üzere konumlandırılmıştı. Lakin, bu strateji Çinli tüketiciler üzerinde istenen etkiyi yaratamadı. O denli ki, büyük indirimlere karşın modelin satış performansı neredeyse sıfırda kaldı. Şirket, Çin’de adeta hayatta kalma savaşı veriyor.

Bu başarısızlığın nedenleri ise hayli çeşitli….Mercedes-Benz’in klasik lüks algısı, elektrikli araçlar kelam konusu olduğunda o kadar tesirli olmadı üzere..

Tasarım değişiyor! Yeni Renault’lar bu türlü görünecek

Renault, 2028 yılı itibariyle, klâsik dizaynları geride bırakan, sade, etkileyici ve etraf dostu elektrikli araçlar sunacak.

Çinli tüketiciler, bu segmentte daha çok yenilik, teknoloji ve marka özelliklerine değer veriyor. Ayrıyeten, EQE’nin tasarımı ve özellikleri, mahallî tüketicilerin zevklerine hitap etmiyor olabilir. Daha bahadır ve inovatif dizaynlar, Çin pazarında daha fazla tercih ediliyor.

Bu durum, yalnızca Mercedes-Benz için değil, klasik otomotiv devlerinin tümü için ders niteliğinde. Yeni ve çevik MESKEN markaları, Çin üzere agresif KONUT benimseme oranına sahip pazarlarda süratle öne geçiyor.

Peki, sizce Mercedes-Benz üzere esaslı bir marka, Çin pazarında tekrar nasıl yükselebilir? Yorumlarınızı bizimle paylaşmayı unutmayın!

Mercedes, yalnızca ‘0’ araç satarak tarihe geçti!

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Popüler Kültürün Nabzını Tutan Magazin ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!