USD35,85
EURO37,41
GBP44,75
BIST10.004,38
GR. ALTIN3.236,62
İstanbul
Ankara
İzmir
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Aksaray
Amasya
Antalya
Ardahan
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bartın
Batman
Bayburt
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Düzce
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkâri
Hatay
Iğdır
Isparta
Kahramanmaraş
Karabük
Karaman
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırıkkale
Kırklareli
Kırşehir
Kilis
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Mardin
Mersin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Osmaniye
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Şırnak
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yalova
Yozgat
Zonguldak
featured

Bethesda’dan Starfield itirafı: “Aslında…”

Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Bildiğiniz üzere birtakım oyunlar geliştirme sürecinde büyük değişikliklere uğrar, fakat Bethesda stüdyosnunun Starfield için planladığı bir ayrıntının iptal edilmesi, oyunun atmosferini kökten değiştirmiş olabilir. Fallout 4 ve Skyrim üzere Bethesda imallerine kıyasla daha gerçekçi bir ton benimseyen Starfield, başlangıçta çok daha yırtıcı ve kanlı bir oyun olabilirmiş. Pekala, neden bu özellik sonradan çıkarıldı? İşte Bethesda’nın yaptığı itiraf…

Starfield aslında daha kanlı olacaktı!

Bethesda’nın kıdemli yöneticisi Dennis Mejillones, Kiwitalkz’e verdiği röportajda, Starfield’ın erken geliştirme kademesinde Fallout 4’teki parçalanma ve kan efektlerine sahip olduğunu açıkladı. Lakin bu sistem, hem teknik zorluklar hem de oyunun tematik yapısına uygun olmadığı için rafa kaldırılmış.

Mejillones, Fallout 4’te gördüğümüz vahşet sisteminin Starfield’a uygulanmasının birçok teknik eng karşılaştığını belirtiyor. “Oyuncuların giyeceği farklı uzay giysileri ve kaskların kesilmesi, kan efektlerinin hakikat bir halde uygulanması üzere çok fazla teknik zorluk vardı,” biçiminde konuşan Mejillones, bilhassa kaskların kopması üzere sahnelerde Bethesda’nın “meat-caps” olarak isimlendirdiği kanlı kesitlerin modnmesi gerektiğini ve bunun büyük bir karmaşaya yol açtığını söyledi.

Sistemin eklenmemesine bir başka değerli sebep ise Starfield’ın tonu.. Fallout serisinde vahşet ve mizah iç içe geçmiş durumda. Lakin Starfield, The Expanse ve Star Trek üzere daha gerçekçi bilim kurgu üretimlerinden ilham aldığı için, Bethesda, oyunun fazla grotesk olmasını istememiş. Mejillones, “Fallout’un çok stilize edilmiş şiddeti, oyunun mizahi yapısıyla uyumlu. Lakin Starfield, daha lo-fi ve gerçekçi bir bilim kurgu tecrübesi sunmayı amaçladı” diye açıklıyor.

Starfield’ın silah kullanımı ve çatışma mekanikleri, Fallout 4’e kıyasla daha sade ve sinematik olmaktan uzak bir tecrübe sunuyor. Bilhassa VATS sisteminin eksikliği, birçok oyuncunun savaşlarda daha az tatmin olmasına neden olmuştu. Şayet Bethesda, oyunun başındaki kanlı sistemleri korusaydı, dövüşlerin daha tatmin edici olup olmayacağı da hiç öğrenemeyeceğimiz bir ütopya…

Peki, sizce Bethesda’nın bu kararı hakikat mu? Starfield’ın Fallout 4 usulü daha şiddetli bir oynanış sunmasını ister miydiniz? Görüşlerinizi yorumlarda paylaşmayı unutmayın

Bethesda’dan Starfield itirafı: “Aslında…”

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Popüler Kültürün Nabzını Tutan Magazin ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!