Microsoft’un arama motoru Bing, Google’ı arayan kullanıcıları kendi platformunda tutmak için değişik bir tasarım taktiği uyguluyor. Oturum açmamış bir kullanıcı Bing’de “Google” araması yaptığında devreye baş karıştırıcı Bing dizaynının devreye girdiği fark edildi.
Bing ve Google ortasında tasarım kavgası
Bing’de “Google” araması yaptıktan sonra sonuç sayfasında aşağı kaydırdığınızda Bing logosunun gizlendiğini görüyorsunuz. Çabucak akabinde ise Google Doodle’ı andıran bir görselin altına yeni bir arama çubuğu ekleniyor.
Google’ın ana sayfasını anımsatan kısa bir bildiriyle birlikte sunulan ikinci arama çubuğu, aslında kullanıcıyı Bing arama sonuçlarına yönlendiriyor. Bu durum, Edge ve Chrome dahil farklı tarayıcılarda ve hem olağan hem de kapalı modda gözlemlendi.
Realme 14 Pro serisinin tanıtım tarihi aşikâr oldu!
Realme 14 Pro serisine ilişkin son sızıntılar, modrin tanıtım tarihi ve özelliklerine dair bilgiler barındırıyor.
Bir Microsoft hesabıyla giriş yapıldığında bu tasarım değişikliği ortadan kalkıyor. Strateji, bilhassa yeni kurulmuş Windows aygıtlarında Bing’i varsayılan arama motoru olarak kullananları hedefliyor üzere görünüyor. Bing, bu kullanıcıları direkt Google’a yönlendirmek yerine tasarım karmaşası yaratarak aramayı kendi platformunda yapıyor.
Bu hareketin Microsoft ile Google ortasındaki arama motoru rekabetinde yeni bir taktik olduğunu söylemek mümkün. Son vakitlerde yapay zekalı özellikler almış olmasına karşın Bing, kullanıcı sayısı ve pazar hissesi açısından Google’ın hayli gerisinde.
Bu taklit dizaynın ne kadar tesirli olacağı şimdi aşikâr değil. Fakat bu olay, Microsoft ve Google üzere şirketlerin kullanıcıların dikkatini çekmek için neler yapabileceğini gözler önüne serdi.