USD35,85
EURO37,21
GBP44,48
BIST10.004,38
GR. ALTIN3.229,81
İstanbul
Ankara
İzmir
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Aksaray
Amasya
Antalya
Ardahan
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bartın
Batman
Bayburt
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Düzce
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkâri
Hatay
Iğdır
Isparta
Kahramanmaraş
Karabük
Karaman
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırıkkale
Kırklareli
Kırşehir
Kilis
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Mardin
Mersin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Osmaniye
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Şırnak
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yalova
Yozgat
Zonguldak
featured

Bir kale daha düştü: BYD, Toyota’yı solladı!

Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Japonya otomotiv piyasasında 2024 yılında şaşırtan bir değişim yaşandı. BYD, elektrikli araç satışlarında yerli dev Toyota’yı geride bıraktı. Çinli araba üreticisi, bir evvelki yıla nazaran yüzde 54 artışla 2223 elektrikli araç satışı gerçekleştirirken; Toyota’nın satışları yüzde 30 düşüşle 2038 adede geriledi.

BYD vs Toyota’nın galibi muhakkak oldu

BYD’nin artışı ve Toyota’nın gerileyişi, büsbütün elektrikli yabancı markanın kendi topraklarında Toyota’yı birinci defa geçmesi manasına geliyor. BYD’nin süratli yükselişi, 2023’te pazara girişinden bu yana Atto 3, Dolphin ve Seal modrini art geriye piyasaya sürmesiyle ivme kazandı.

2025’te piyasaya sürülmesi planlanan Sealion 07 ile şirket, ivmesini sürdürmeyi hedefliyor. Buna karşılık Toyota, bZ4X crossover modelinin satışlarında yüzde 10’luk artışla 1012 adede ulaşmasına karşın, BYD’nin suratına yetişmekte zorlandı.

Akıllı telefon satışları iki yıl sonra tekrar zirvede!

Akıllı telefon satışları 2024 yılında iki yıllık düşüşün akabinde tekrar yükseldi. Buna nazaran ekonomik zorluklar ortadan kalktı.

Genel olarak Japonya elektrikli araç pazarı 2024’te daraldı. Satışlar yüzde 33 düşüşle 60 bin adetin altına inerken, bu düşüş dört yılın akabinde birinci gerileme oldu. Düşüş ayrıyeten elektrikli araç pazar hissesini yüzde 2’nin altına çekerek, başka gelişmiş ülkelerin gerisinde kalmasına yol açtı.

Nissan, pazar hissesinin yaklaşık yarısıyla önder pozisyonunu korusa da, satış sayılarında düşüş yaşadı. Hem Leaf hem de Sakura modri, satışlarda sırasıyla yüzde 44 ve yüzde 38’lik kıymetli düşüşler kaydetti.

Tesla ise başkan ithal elektrikli araç markası pozisyonunu koruyor. Lakin BYD, Tesla’nın satışlarının kıymetli kısmını ele geçirerek iddiası yüzde 40’lık hisseye ulaştı. Bu kapsamda BYD, 2025 yılına kadar Japonya genelinde 100 mağaza açmayı hedefleyerek değerli bir genişleme planlıyor.

Bir kale daha düştü: BYD, Toyota’yı solladı!

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Popüler Kültürün Nabzını Tutan Magazin ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!