USD35,85
EURO37,23
GBP44,52
BIST10.004,38
GR. ALTIN3.223,80
İstanbul
Ankara
İzmir
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Aksaray
Amasya
Antalya
Ardahan
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bartın
Batman
Bayburt
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Düzce
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkâri
Hatay
Iğdır
Isparta
Kahramanmaraş
Karabük
Karaman
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırıkkale
Kırklareli
Kırşehir
Kilis
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Mardin
Mersin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Osmaniye
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Şırnak
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yalova
Yozgat
Zonguldak
featured

Dishonored imalcisi, Stalker 2 hakkında konuştu: “Size müstahak!”

Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

10 yıldan fazladır Ukrayna üzere kuvvetli bir coğrafyada geliştirilen ve üretime gösterilen tüm müspet ayrımcılığa karşın kusurlarıyla insanları çıldırtan Stalker 2 ile ilgili olumlu bir yorum geldi. Dünyaca ünlü Dishonored oyunun yapımcılarından Raphael Colantonio, oyuna makûs yorum verenlerle ilgili ağır bir yorum yaptı. İşte ayrıntılar ve bilmeniz gerekenler…

Stalker 2 hakkında: “Risk almak yerine, sıkıcı oyunlar yapılıyor”

Colantonio, Metacritic’in oyun dünyasında yarattığı baskıyı eleştirerek, sistemin oyun geliştiricileri inançlı ancak sıkıcı üretimlere yönlendirdiğini belirtti. Ünlü üretimci, toplumsal medya hesabından yaptığı açıklamada, “Bir oyun çıkışında pürüzsüz çalışıyorsa, ne kadar sıkıcı olursa olsun 80 üzeri puan alıyor. Öte yandan, Stalker 2 üzere yenilikçi bir oyun, birkaç teknik sorun yüzünden 73 puan alıyor. Bu adaletsiz ve aldatıcı bir sistem.” ifadelerini kullandı.

Stalker 2, çıkışıyla birlikte yapay zeka sistemi ve teknik yanlışlar üzere sıkıntılarla eleştirilmiş olsa da, oyunun yaratıcı tasarımı ve atmosferi övgü toplamıştı. Colantonio, oyun dünyasında risk almanın giderek azaldığını ve Metacritic üzere platformların bu durumu daha da kötüleştirdiğini savunuyor. Üretimci,“Birkaç ay sonra yanılgıları düzeltilse bile, oyunun düşük puanı kalıcı oluyor. Bu, yaratıcı oyun geliştirenleri cezalandıran bir döngü.” şeklinde konuştu.

Oyun dünyasında Metacritic’in tesiri uzun müddettir tartışılıyor. Kimi stüdyolar, oyunların Metacritic puanlarına bağlı olarak çalışanlarına bonus ödemesi yaparken, başkaları bu sistemin oyun geliştirme sürecine ziyan verdiğini düşünüyor. Colantonio’nun tenkitleri, bu bahiste tekrar bir tartışma başlatmış üzere görünüyor.

Peki, siz bu hususta ne düşünüyorsunuz? Oyunların yaratıcı riskler alması mı yoksa kusursuz teknik bir çıkış yapması mı daha değerli? Görüşlerinizi yorumlarda paylaşmayı unutmayın!

Dishonored imalcisi, Stalker 2 hakkında konuştu: “Size müstahak!”

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Popüler Kültürün Nabzını Tutan Magazin ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!