USD35,85
EURO37,24
GBP44,54
BIST10.004,38
GR. ALTIN3.226,40
İstanbul
Ankara
İzmir
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Aksaray
Amasya
Antalya
Ardahan
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bartın
Batman
Bayburt
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Düzce
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkâri
Hatay
Iğdır
Isparta
Kahramanmaraş
Karabük
Karaman
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırıkkale
Kırklareli
Kırşehir
Kilis
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Mardin
Mersin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Osmaniye
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Şırnak
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yalova
Yozgat
Zonguldak
featured

Elektrikli araçlar kışın ne kadar gidiyor? En uzun menzilli model belirli oldu!

Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Bildiğiniz üzere elektrikli arabaların en büyük imtihanlarından biri kış aylarında gerçek yol şartlarında ne kadar menzil sundukları. Norveç’te gerçekleştirilen yıllık Kış Menzil Testi, farklı segmentlerden birçok elektrikli modelin soğuk hava koşullarında nasıl performans gösterdiğini gözler önüne serdi. Bilhassa birtakım modr fabrika datalarına hayli yakın menzil sunarken, kimileri beklentilerin çok altında kaldı. İşte dikkat çeken sonuçlar…

Tesla ve Polestar önde, VW ID.7 GTX beklentileri karşılamadı!

Test sonuçlarına nazaran, Tesla Model 3 (LR RWD) fabrika bilgilerine nazaran 702 km menzil vadediyordu, lakin soğuk hava koşullarında 531 km menzil sunarak tam yüzde 24’lük bir sapma gösterdi. Polestar 3 ise 560 km menzil teziyle teste girerken, 531 km ile en düzgün performans sergileyen modrden biri oldu. Bilhassa WLTP bedeline yalnızca yüzde 5 sapma ile ulaşması, aracın kış kurallarında hayli stabil bir performans sunduğunu gösteriyor.

Bunun yanı sıra birtakım modr büyük hayal kırıklığı yarattı. Volkswagen ID.7 GTX Tourer, fabrika verisinden yüzde 23 daha düşük bir menzil sundu ve sadece 440 km yol alabildi. Peugeot E-3008 ise yüzde 32 sapma ile listenin en büyük kaybını yaşayan model oldu.

Kış koşullarında hangi model ne kadar yol alabildi?

  • Polestar 3 – 531 km (WLTP: 560 km, yüzde 5 sapma)
  • Tesla Model 3 LR RWD – 531 km (WLTP: 702 km, yüzde 24 sapma)
  • Porsche Taycan – 499 km (WLTP: 592 km, yüzde 16 sapma)
  • Kia EV3 – 499 km (WLTP: 590 km, yüzde 15 sapma)
  • BYD Tang – 482 km (WLTP: 530 km, yüzde 9 sapma)
  • Audi Q6 e-tron – 481 km (WLTP: 616 km, yüzde 22 sapma)
  • VW ID.7 GTX Tourer – 440 km (WLTP: 571 km, yüzde 23 sapma)
  • Peugeot E-3008 – 347 km (WLTP: 510 km, yüzde 32 sapma)

Bitcoin tekrar 100 bin doları aştı: İşte değeri!

Kripto para piyasasındaki hareketlilik devam ediyor. Pekala, Bitcoin’deki son durum ne? İşte Bitcoin şimdiki değeri!

Sonuçlar, elektrikli arabaların soğuk hava şartlarında beklenenden daha fazla menzil kaybı yaşayabileceğini bir defa daha kanıtladı. Bilhassa yüksek kapasiteli bataryaya sahip olan modr, kış aylarında bile kabul edilebilir bir menzil sunabiliyor.

Peki sizce bu sonuçlar sürpriz mi? Görüşlerinizi yorumlarda paylaşmayı ihmal etmeyin!

Elektrikli araçlar kışın ne kadar gidiyor? En uzun menzilli model belirli oldu!

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Popüler Kültürün Nabzını Tutan Magazin ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!