X, canlı yayın alanına tezli bir giriş yaparak toplumsal medyada tek adres olma gayesiyle ilerliyor. Elon Musk geçtiğimiz gün düzenlediği bir canlı yayında yaklaşık 100 dakika boyunca oyun oynadı ve 3.8 milyon üzere kayda paha bir izleyici kitlesini X’te tutmayı başardı. Gerçek vakitli etkileşimin öne çıktığı yayın, X’in Twitch ve YouTube üzere esaslı yayın platformlarına rakip olma potansiyelini gözler önüne serdi.
X canlı yayın özelliğini test ediyor
Musk’ın oyun yayını sırasında izleyicilerin yüksek iştirak göstermesi aslında bir müddettir test edilen canlı yayın özelliğinin büyüdüğünü gösteriyor. Musk tarafından test maksatlı başlatılan yayın, Kick ve Twitch üzere platformların kullanıcı kaybettiği bir periyoda denk geldi.
Testing X Streaming https://t.co/f8LmyeSUHR
— Elon Musk (@elonmusk) January 7, 2025
Canlı yayına gerçek yaşanan bu genişleme, X’in birçok özelliği denediği bir stratejiiyi yansıtıyor. Örneğin Geçtiğimiz yıl Android kullanıcıları için sesli ve imajlı arama özelliğinin kullanıma sunulduğunu hatırlatalım. Doğal arama başlatma sırf Premium aboneleriyle hudutlu tutulmuştu.
Squid Game, birinci dönemin rekorunu kırabilecek mi?
Netflix platformunu adeta birbirine katan Squid Game, ikinci dönemiyle birinci dönemin rekorunu kırabilecek mi? İşte detaylar!
Ancak platformun dikkat çeken birtakım kararları da bulunuyor. Örneğin X’in yapay zeka modrini eğitmek için kullanıcı datalarını kullanma kararı, dijital içerik üreticileri ortasında telaş yaratmaya başladı. Yeni hizmet kuralları, kullanıcıların paylaştığı her türlü içeriğin yapay zeka eğitiminde kullanılabileceğini açıkça belirtiyor.
X’in yapay zeka modeli Grok ile ilgili tartışmalar süratle devam ederken, platformun yeni bilgi siyaseti daha da karışık bir hal almaya başladı