USD35,84
EURO37,22
GBP44,53
BIST10.004,38
GR. ALTIN3.228,84
İstanbul
Ankara
İzmir
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Aksaray
Amasya
Antalya
Ardahan
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bartın
Batman
Bayburt
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Düzce
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkâri
Hatay
Iğdır
Isparta
Kahramanmaraş
Karabük
Karaman
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırıkkale
Kırklareli
Kırşehir
Kilis
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Mardin
Mersin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Osmaniye
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Şırnak
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yalova
Yozgat
Zonguldak
featured

Google, arama ekranına ‘Bu nasıl yoktu?’ dedirten özellik getirdi!

Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Bildiğiniz üzere web sitelerinde arama yaparken birtakım küçük ayrıntılar için yeni sekme açmak, farklı Google aramalarında kaybolmak size önemli vakit kaybettirebiliyor. Dünyaca ünlü teknoloji devi, bu sorunu giderebilmek için yepisyeni bir özelliği devreye soktu. Lakin bu yenilik, kimi çevrelerce farklı bir tartışmanın da fitilini ateşledi. Pekala, bu yenilik ve neden reaksiyon çekti? İşte detaylar…

Google, ‘Sayfa Açıklamaları’ özelliğini devreye soktu!

Google, iOS uygulamasına eklediği ‘Sayfa Açıklamaları’ (Page Annotations) özelliği ile web sayfalarında okunan metinlerde ilgi alımlı noktaları otomatik olarak belirliyor ve bu noktaları Google Arama sonuçlarına yönlendiren ilişkiler haline getiriyor. Böylelikle kullanıcılar, direkt metin üzerinden ilgili arama sonuçlarına ulaşabiliyor. Lakin, bu ilişkiler site sahiplerinden yahut kullanıcılardan evvelce bir müsaade alınmadan ekleniyor.

Google, özelliğin kullanıcı tecrübesini geliştirmek maksadıyla tasarlandığını belirtiyor. Ancak bu durum, site sahipleri ortasında önemli bir denetim kaybı tartışmasını beraberinde getirdi. O denli ki, web yöneticilerinin bu özelliği devre dışı bırakabilmesi için bir form doldurması gerekiyor ve bu sürecin tamamlanması 30 günü bulabiliyor.

Birçok site sahibi, ‘Sayfa Açıklamaları’nın kullanıcıları kendi sitelerinden Google Arama’ya yönlendirmesinin organik trafiği olumsuz etkileyebileceğini düşünüyor. Google’ın evvelki AdSense yeniliği olan ‘reklam niyetleri’ ile benzerlik taşıyan bu özellikte, site sahiplerinin açık bir onay vermesi yerine devre dışı bırakma sürecine zorlanması da tenkitlerin odağına yerleşti.

Google’ın ‘Sayfa Açıklamaları’ özelliği, vakit tasarrufu sağlasa da, kullanıcıların yahut site sahiplerinin isteği dışında çalışması nedeniyle birtakım etik soruları gündeme getiriyor. Bu özelliğin gelecekte ne üzere sonuçlar doğuracağı ise merak konusu.

Sizce bu yenilik kullanıcı dostu bir tahlil mü, yoksa site sahiplerinin haklarına bir müdahale mi? Görüşlerinizi yorumlarda bizimle paylaşın!

Google, arama ekranına ‘Bu nasıl yoktu?’ dedirten özellik getirdi!

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Popüler Kültürün Nabzını Tutan Magazin ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!