Mercedes-Benz’in Çin’deki EQE model satışlarının neredeyse sıfıra inmesi, markanın elektrikli araç pazarında karşılaştığı zorlukları çarpıcı bir biçimde ortaya koyuyor. Ekim 2024’te, yüzde 50’ye varan indirimlere karşın Mercedes EQE’nin Çin’de hiç satılmamış olması, dünyanın en büyük araba pazarlarından birinde yaşanan tarihi bir başarısızlık olarak kayda geçti.
Mercedes, Çin’de adeta tabana vurdu!
Mercedes-Benz’in Ekim 2024’te Çin’de satışa sunduğu EQE elektrikli sedan modeli, neredeyse sıfır adetlik satış sayısıyla tüm dikkatleri üzerine çekti. Üstelik şirket, bu modeli cazip hale getirmek için fiyatında yüzde 50’ye varan indirimler sunmuştu. Fakat bu atılım, dünyanın en büyük otomotiv pazarlarından biri olan Çin’de beklenen karşılığı bulamadı. Pekala, Mercedes-Benz üzere esaslı bir marka neden bu duruma düştü?
Çin, elektrikli araçların (EV) süratle benimsenip yaygınlaştığı bir pazar olarak dikkat çekiyor. Ülkenin lokal markaları olan BYD ve Nio, sırf büyük bir pazar hissesine sahip olmakla kalmayıp, birebir vakitte teknoloji, tasarım ve maliyet aktifliği açısından da standartları belirliyor. Bu güçlü ortamda, Mercedes-Benz üzere yabancı lüks markalar, bilhassa premium elektrikli araç segmentinde rekabet etmekte zorlanıyor.
Mercedes EQE, Çin’de Tesla Model S üzere modrle direkt rekabet etmek üzere konumlandırılmıştı. Lakin, bu strateji Çinli tüketiciler üzerinde istenen etkiyi yaratamadı. O denli ki, büyük indirimlere karşın modelin satış performansı neredeyse sıfırda kaldı. Şirket, Çin’de adeta hayatta kalma savaşı veriyor.
Bu başarısızlığın nedenleri ise hayli çeşitli….Mercedes-Benz’in klasik lüks algısı, elektrikli araçlar kelam konusu olduğunda o kadar tesirli olmadı üzere..
Tasarım değişiyor! Yeni Renault’lar bu türlü görünecek
Renault, 2028 yılı itibariyle, klâsik dizaynları geride bırakan, sade, etkileyici ve etraf dostu elektrikli araçlar sunacak.
Çinli tüketiciler, bu segmentte daha çok yenilik, teknoloji ve marka özelliklerine değer veriyor. Ayrıyeten, EQE’nin tasarımı ve özellikleri, mahallî tüketicilerin zevklerine hitap etmiyor olabilir. Daha bahadır ve inovatif dizaynlar, Çin pazarında daha fazla tercih ediliyor.
Bu durum, yalnızca Mercedes-Benz için değil, klasik otomotiv devlerinin tümü için ders niteliğinde. Yeni ve çevik MESKEN markaları, Çin üzere agresif KONUT benimseme oranına sahip pazarlarda süratle öne geçiyor.
Peki, sizce Mercedes-Benz üzere esaslı bir marka, Çin pazarında tekrar nasıl yükselebilir? Yorumlarınızı bizimle paylaşmayı unutmayın!