OpenAI, ChatGPT’nin operasyonel maliyetlerini karşılamak için platforma reklam eklemeyi kıymetlendiriyor. OpenAI Finans Yöneticisi Sarah Friar tarafından verilen röportajda paylaşılan bu bilgi, yapay zeka dünyasında birinci defa reklam gösterileceği manasına geliyor.
OpenAI, reklamlı ChatGPT için araştırmalara başladı
OpenAI’ın reklam stratejisi, büyük olasılıkla fiyatsız ChatGPT kullanıcılarını amaç alacak. Halihazırda API abonelikleri ve ChatGPT Plus hizmeti aracılığıyla gelir elde eden şirket, fiyatsız kullanıcılarına ise reklam göstermeye başlayacak.
Henüz somut bir reklam planı bulunmasa da Friar; ilerleyen devirde reklamların kaçınılmaz olduğunu ima etti. Reklamların platforma entegre edilmesi durumunda, yerleşimlerinin dikkatlice planlanacağının da altını çizdi.
Şirketin Eser Yöneticisi Kevin Weil’in Instagram tecrübesi ve Google’ın arama reklam grubundan Shivakumar Venkataraman’ın yakın vakitte işe alınması, OpenAI’ın reklam gelirlerinden yararlanma potansiyeline hazırlandığını gösteriyor.
Microsoft ve dahası! Dev şirketler Trump’a karşı ayaklandı
Trump idaresi tarafından uygulanacak gümrük vergileri, ABD’li şirketleri harekete geçirmeyi başardı. Buna nazaran Microsoft ve HP üzere firmalar ayaklandı.
Friar, reklamlara başvurmadan evvel alternatif finansman stratejilerinin değerlendirildiğini söyledi. Lakin platformda reklamların görünür hale gelmesinin an sorunu olduğunu da ekledi. Bu atılım aslında teknoloji şirketlerinin fiyatsız hizmetlerinden para kazanmak için yeni yollar aradığını gösteriyor.
Yapay zeka teknolojisiyle bağlı artan sarfiyatlar göz önüne alındığında, OpenAI için reklamcılık ChatGPT’nin sürdürülebilirliğinde kıymetli olabilir. Natürel bu durumun kullanıcı tecrübesini nasıl etkileyeceği ve saklılık tasalarına yol açıp açmayacağı ise meçhul.
Peki siz bu bahis hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlar kısmından bizimle paylaşmayı unutmayın.