USD35,85
EURO37,23
GBP44,52
BIST10.004,38
GR. ALTIN3.223,80
İstanbul
Ankara
İzmir
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Aksaray
Amasya
Antalya
Ardahan
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bartın
Batman
Bayburt
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Düzce
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkâri
Hatay
Iğdır
Isparta
Kahramanmaraş
Karabük
Karaman
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırıkkale
Kırklareli
Kırşehir
Kilis
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Mardin
Mersin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Osmaniye
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Şırnak
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yalova
Yozgat
Zonguldak
featured

Sır üzere saklanan GTA 6 özelliği ile oyun sahiden bile gerçek olacak!

Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

2013 yılında yayınlanan GTA 5’in neredeyse hesap makinesi için bile piyasaya sürülmesi sonrası bir türlü oyuncularla buluşamayan GTA 6 ile ilgili orijinal gelişmeler elimize ulaştı. Oyunda kullanılacak yeni jenerasyon bir teknolojiyle birlikte, oyun daha evvel hiç olmadığı kadar gerçekçi bir havaya bürünecek. Pekala, bu özellik ne ve oyun için neden bu kadar değerli?

GTA 6 için devrimsel yenilik: ‘Prosedürel obje üretimi’

GTA 6’ya dair yeni bilgiler, Rockstar Games’in baş yazılım mühendislerinden birinin LinkedIn profilinde keşfedildi. Bir Reddit kullanıcısı tarafından GTA 6 subreddit’inde paylaşılan bu bilgiler, Rockstar’ın yeni oyun motoru RAGE’de ‘procedural generation’ (prosedürel obje üretimi) teknolojisinin kullanılacağını ortaya çıkardı.

Bu teknoloji sayesinde oyun, dünya üzerindeki objeleri her oynayışta farklı formda oluşturabilecek. Örneğin, ağaçların, taşların yahut başka küçük objelerin pozisyonları otomatik olarak değişecek, bu da oyuna hem çeşitlilik hem de gerçekçilik katacak.

Örneğin devasa oyundaki plajda şezlongların yeri değişebilir, kumdan kaleler, deniz topları görünebilir ve sonraki gün geldiğinizde tüm bu ayrıntıları farklı bir biçimde görebilir, hatta hiç görmeyebilirsiniz. Şunu da belirtelim: Bu teknolojinin ne kadar geniş çapta kullanılacağı şu an için belirsizliğini koruyor.

Bu keşfi daha da enteresan kılan şey, bu bilgilerin ortaya çıkmasından sonra mühendisin LinkedIn profilinde güncmeler yapılmış olması. Birinci paylaşılan ekran imgesinde prosedürel obje üretimi, ışın izleme (ray-tracing) ve platform dayanağı üzere ayrıntılar açıkça belirtilirken, güncnen profille birlikte bu özellikler profilden kaldırıldı.

Prosedürel obje üretimi, ışın izleme üzere teknolojilerle birlikte GTA 6’nın, hem görsel hem de teknik açıdan sonları zorlayacağı elbet. Rockstar yetkilileri, geliştirme sürecinde ‘zihinleri uçuracak şeyler’ üzerinde çalıştıklarını daha evvel de belirtmişti. Bu da oyuncuların beklentilerini daha da artırıyor. Lakin, oyun dünyasının bu kadar ayrıntılı bir halde işlenmesi, Rockstar’ın meşhur açık dünya standardını bir adım öteye taşıyabilir.

Peki, siz bu yenilikler hakkında ne düşünüyorsunuz? Bu yeni jenerasyon özellik GTA 6’yı oyuncular için daha ilgi alımlı hale getirir mi, yoksa bu tıp özellikler ziyadesiyle abartılıyor mu? Yorumlarda fikirlerinizi bizimle paylaşmayı unutmayın!

Sır üzere saklanan GTA 6 özelliği ile oyun sahiden bile gerçek olacak!

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Popüler Kültürün Nabzını Tutan Magazin ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!