USD35,84
EURO37,22
GBP44,53
BIST10.004,38
GR. ALTIN3.228,84
İstanbul
Ankara
İzmir
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Aksaray
Amasya
Antalya
Ardahan
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bartın
Batman
Bayburt
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Düzce
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkâri
Hatay
Iğdır
Isparta
Kahramanmaraş
Karabük
Karaman
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırıkkale
Kırklareli
Kırşehir
Kilis
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Mardin
Mersin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Osmaniye
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Şırnak
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yalova
Yozgat
Zonguldak
featured

Sony PlayStation, Naughty Dog’u neden ve nasıl satın aldı?

Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Naughty Dog, Sony tarafından satın alınmadan ve oyun dünyasında bir ikon haline gelmeden evvel küçük bir grupla büyük işler başaran bağımsız bir stüdyo olarak biliniyordu. Fakat, yıllar içinde artan oyun geliştirme maliyetleri stüdyoyu Sony tarafından satın alınmaya götüren bir sürecin temel taşlarını oluşturdu. Naughty Dog’un kurucularından Andy Gavin, son günlerde yaptığı bir paylaşımda bu sürecin ayrıntılarını açıkladı.

Sony’ye satışın temel nedeni neydi?

1986 yılında Jason Rubin ile birlikte Naughty Dog’u kuran Gavin, LinkedIn üzerinden yaptığı paylaşımda stüdyonun finansal geçmişine ışık tuttu. “80’lerin başındaki oyunlarımızın maliyeti 50 bin dolardan azdı,” diyen Gavin, bütçelerin süratle büyüdüğünü söz etti. Örneğin, Crash Bandicoot üzere efsane bir oyun, 1994-1996 yılları ortasında geliştirilirken 1,6 milyon dolarlık bir bütçeyle tamamlandı. Lakin işler burada bitmedi. 1999-2001 yılları ortasında geliştirilen Jak and Daxter, 15 milyon dolarlık bir bütçe gerektirirken, 2004’te piyasaya sürülen Jak 3’ün maliyeti 45-50 milyon dolara kadar çıktı.


Jak & Daxter

Gavin, maliyetlerin bu kadar artmasının stüdyoda büyük bir gerilim yarattığını belirtti. Bağımsız bir stüdyo olarak bu bütçeleri finanse etmenin zorluğu, Sony’nin Naughty Dog’u 2000 yılında satın almasıyla sonuçlandı. Gavin, bu satın almanın sırf mali teminat sağlamakla kalmadığını, birebir vakitte stüdyonun kaliteli oyunlar yapmaya devam edebilmesi için gerekli kaynakları sunduğunu lisana getirdi.

Kullanıcılar isyanda: Yeni Windows 11 güncmesi kaosa yol açtı!

Yayınlanan son Windows 11 güncmesi bilgisayarlarda birçok kritik soruna yol açtı. Microsoft ortaya çıkan sıkıntıları doğruladı.

Büyük bir firma tarafından satın alınmak, Naughty Dog için olumlu bir değişim yaratırken, bu durum her stüdyoyu birebir muvaffakiyete götürmüyor. Sony’nin 2023 yılında satın aldığı Firewalk Studios, Concord’u piyasaya sürdükten kısa bir mühlet sonra adeta balon üzere patlayarak kapatıldı. Ayrıyeten, Naughty Dog’un da 2024 yılında Sony’nin yine yapılandırma sürecinden etkilenerek birtakım işten çıkarmalar yaşadığı biliniyor.

Siz bu hususta ne düşünüyorsunuz? Büyük şirketlerin stüdyoları satın alması yaratıcı özgürlüğü tesirler mi? Yorumlarınızı bekliyoruz!

Sony PlayStation, Naughty Dog’u neden ve nasıl satın aldı?

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Popüler Kültürün Nabzını Tutan Magazin ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!