Volkswagen, elektrikli araçları ID.3 ve ID.4 için kapsamlı bir yenileme sürecine giriyor. Şirketin geliştirme müdürü Kai Grünitz, çok eleştirilen modrin dizaynını “yeniden şekillendirme” planlarını açıkladı. Yeni tasarım, Volkswagen’in klâsik marka kimliğine daha yakın bir çizgide olacak. Ayrıyeten iç tasarım, materyal kalitesi ve performans alanlarında da değerli değişiklikler yapılacak.
Volkswagen ID.3 ve ID.4 tekrar tasarlanıyor: Marka, klâsik kimliğe geri dönüş yapacak
Aslında ID.3 ve ID.4, Volkswagen’in elektrikli araç dünyasına giriş yaptığı değerli modr olsa da, Avrupa pazarında beklenen satış başarılarına ulaşamadı. Bu durum da haliyle, modrin tasarım lisanının kullanıcı beklentilerini gereğince karşılamadığı tenkitlerini de beraberinde getirdi. Volkswagen, tenkitler doğrultusunda modri yine şekillendirme kararı aldı.
Kai Grünitz’e nazaran, tekrar tasarım yalnızca dış görünümle hudutlu kalmayacak. Büyük batarya maliyeti düşüşleri ve performans iyileştirmeleri planlanıyor. Bunun yanı sıra, yeni sürüş takviye teknolojileri de araçlara eklenecek. Şirket, tıpkı vakitte araç içindeki gereç kalitesini artırmayı planlıyor. Daha evvel kullanılan ucuz plastikler, yerini daha lüks ve sağlam kumaşlara bırakacak.
Volkswagen strateji değiştirdi: Artık direkt satış yok!
Volkswagen, düşük elektrikli araç satışları nedeniyle direkt satış modelini askıya alıyor. İşte ayrıntılar…
Volkswagen ID.3, Avrupa’da yüksek fiyatları nedeniyle vakit zaman tenkitlerin odağı olmuştu. Almanya’da yaklaşık 39 bin 990 Euro olan başlangıç fiyatı, Çin’de 16 bin Euro seviyesinde satılması nedeniyle reaksiyon toplamıştı. Yeni güncmelerle birlikte, Volkswagen’in bu fiyat farkını daha makul hale getirmesi bekleniyor.
Kısacası markanın, hem geçmişteki klasik kimliğine bağlı kalmayı hem de çağdaş elektrikli araç pazarında yenilikçi bir yol izlemeyi planladığını söyleyebiliriz. Sizce Volkswagen’in tasarım değişiklikleri, ID.3 ve ID.4 modrini daha tanınan hale getirebilir mi? Görüşlerinizi aşağıdaki yorumlar kısmına yazabilirsiniz.