Cyberpunk 2077’nin çalkantılı çıkışının akabinde CD Projekt Red, oyunlarını pazarlama ve yayınlama yaklaşımını kökten değiştiriyor. Polonyalı stüdyo, Cyberpunk 2077’nin çıkışına kadarki iki yıllık uzun tanıtım sürecinin ziyanlı olduğunu ve birinci niyetlerinden kıymetli ölçüde saptığını kabul etti.
Cyberpunk 2077 fiyaskosunun akabinde CD Projekt Red için yeni periyot başladı
CD Projekt Red CEO’su Michał Nowakowski, Cyberpunk 2077’nin E3 2019’daki büyük tanıtımından sonra öngörülen bir yıllık pazarlama planının gerçekçi olmadığını itiraf etti. Sonraki ertelemeler ve oyunun çıkışındaki eksiklikleri, stüdyonun prestijini zedeledi.
CEO Nowakowski, gerçekçi çıkış tarihlerinin ehemmiyetini vurgulayarak, sırf mutlaklık olduğunda duyurular yapılması gerektiğini savundu. Çıkış öncesi heyecan ve topluluk etkileşimi hala değerli olsa da, CD Projekt Red daha kısa ve daha odaklı pazarlama kampanyaları yürüyeceğini söyledi. Buna nazaran Cyberpunk 2077: Phantom Liberty genişlemesinin altı aylık tanıtım süreci çok daha başarılı oldu.
Cyberpunk 2077 1.2 güncme
Yeni Witcher üçlemesi ve Cyberpunk devam oyunu da dahil olmak üzere gelecekteki projeler için emsal stratejiler uygulama niyetinde olacak. Şirket, bunun altı aydan daha uzun, lakin Cyberpunk 2077’ye ayrılan iki yıldan çok daha kısa müddetli olacağını söz etti.
İlk aksiliklere karşın, Cyberpunk 2077 dört yılda 30 milyonu aşan satış sayılarına ulaştı. Bu kapsamda CD Projekt Red, geçmiş yanılgıları tekrarlamaktan kaçınmaya ve merakla beklenen yeni oyunları için daha sıkıntısız lansmanlar sunmaya kararlı.