Rusya merkezli teknoloji şirketi Yandex, Türkiye’deki kullanıcıları için geliştirdiği arama motoru işlevselliğini yapay zeka ile entegre eden “Yazeka ile Yandex Search” hizmetini kullanıma sundu.
Yazeka’nın kullanıcı odaklı yaklaşımla, karmaşık sorgulara hızlı ve net yanıtlar sunması hedefleniyor. Yalnızca Türkiye pazarına özel geliştirilen bu arama sistemi, Android ve masaüstü platformlarda Türkçe olarak hizmete açıldı. iOS sürümünün de yakında kullanıma sunulacağı açıklandı.
AA’nın haberine göre, Yandex Search Türkiye Genel Müdürü Alexander Popovskiy, Yazeka’nın tanıtım etkinliğinde yaptığı konuşmada, arama motorlarının artık yalnızca bilgi edinme aracı olmanın ötesine geçtiğini belirtti.
Popovskiy, “Yeni bir arama çağına adım atıyoruz. Arama motorları, yerel bağlam ve kültürü dikkate alarak karmaşık sorulara yanıt veren bir bulma motoruna dönüşüyor” dedi.
Yazeka ile Yandex Search hizmetinin, bilgiye erişim ve karar verme süreçlerini hızlandırdığının söyleyen Popovskiy, “Kullanıcıların, sayfalarca mavi bağlantının içinde arama yapması gereken dönem sona erdi. Artık Yandex, yapay zeka destekli Yazeka teknolojisiyle, soruları hızlıca analiz edip özetliyor. Kullanıcıya yalın ve kapsamlı sonuçlar sunarak karar sürecini hızlandırıyor. Artık, ‘güllaç tarifi’ yazdığınızda, Yandex size sadece tarifi sunmuyor, aynı zamanda yakınınızdaki restoranları, bu yerlerin fotoğraflarını ve videolarını da gösteriyor. Bu, Yandex’in arama motorundan çözüm üreten kapsamlı bir hizmet ekosistemine dönüşümünü simgeliyor” diye konuştu.
POLAT: YANDEX’İN TÜRKİYE’DE BÜYÜMESİ İÇİN ELİMİZDEN GELEN DESTEĞİ VERMEYE HAZIRIZ
Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkan Yardımcısı Bekir Polat da Türkiye’nin son yıllarda ekonomik büyüme gösterdiğini belirterek, Yandex’in Türkiye pazarına girişinden duyduğu memnuniyeti dile getirdi.
“Türkiye’nin yatırımcılar için önemli bir merkez olduğunu” söyleyen Polat, “Türkiye, son 20 yılda ortalama yüzde 5,4 büyüme kaydederek dünyanın en hızlı büyüyen ekonomilerinden biri olmuştur. Bununla birlikte, Türkiye, Asya, Avrupa, Kuzey Afrika ve Orta Doğu’nun kesişimindeki stratejik konumuyla, 1,3 milyar insana erişim sağlayan bir pazar sunmaktadır. O yüzden son dönemde birçok uluslararası firma Türkiye’yi sadece Türkiye pazarı için değil, bölgesel bir üs olarak da tercih etmekte” dedi.
Yatırım Ofisi’nin Türkiye’de faaliyet gösteren şirketleri desteklemek için çalıştığını belirten Polat, “Yandex’in de Türkiye’de büyümesi için elimizden gelen desteği vermeye hazırız” ifadelerini kullandı.
(ANADOLU AJANSI)